/Files/images/i.jpgЯкі іграшки необхідні дітям


Розвиток багатого емоційного світу дитини важко уявити без іграшок. Саме вони дозволяють дитині виразити свої відчуття, досліджувати навколишній світ, вчать спілкуватися і пізнавати себе. Пригадайте свої улюблені іграшки! Це не обов'язково дорогі і шикарні ляльки і машини. У когось це ведмедик , малесенький пупс з величезною кількістю одягу і т.д. Вибір іграшок для дитини – дуже важлива і серйозна справа. Тільки сама дитина здатна вибрати з величезної кількості іграшок саме те, що їй необхідне.

У кожної дитини має бути така іграшка, якій вона може поскаржитися, яку посварити і покарати, пожаліти і втішити. Саме вона допоможе подолати їй страх самотності, коли батьки кудись підуть, страх темноти, коли вимикається світло і треба заснути, але не наодинці, а з подружкою-іграшкою. На них іноді зляться, їх карають і навіть ламають, закидаючи в дальній кут, але їх згадують в хвилини дитячого горя, дістають з кута, лагодять, домальовували очі, що стерлися, і губи, шиють нові наряди, пришивають вуха і хвости.


Поза сумнівом, у дитини має бути певний набір іграшок, сприяючих розвитку її сприйняття, мислення, кругозору, що дозволяють їй програвати реальні і казкові ситуації, наслідувати дорослим.

Іграшки з реального життя


Лялькове сімейство (може бути і сім'я звіряток), ляльковий будиночок, меблі, посуд, машини, човен, каса, ваги, медичне і перукарське приладдя, годинник, пральні машини, плити, телевізори, крейда і дошка , музичні інструменти, залізниці, телефон і так далі

Іграшки, що допомагають "виплеснути" агресію
Солдатики, рушниці, мечі, надувні груші, подушки, гумові іграшки, скакалки, кеглі, а також дротики для метання і так далі

Іграшки для розвитку творчої фантазії і самовираження
Кубики, матрьошки, пірамідки, конструктори, азбуки, настільні ігри, розрізні картинки або листівки, фарби пластилін, мозаїка, набори для рукоділля, нитки, шматочки тканини, папір для аплікацій, клей і так далі
При покупці іграшок користуйтеся простим правилом: іграшки слід вибирати, а не збирати!


Для 2-річних дітей доречними будуть великий різнокольоровий м'яч, який не закочується під меблі, пірамідки, м'які та пухнасті іграшки, які діти вже не тягнуть в рот, а ось засинають з ними дуже добре. Велика пластмасова машина або коробка вже з цього віку привчатиме дитину до акуратності, самостійності, оскільки в них повинні складатися після гри кубики, м'ячі, гумові і м'які іграшки. Добре, якщо вже в цьому віці у малюка буде своє ігрове місце в квартирі, а у іграшок теж свій будиночок.


В три роки набір іграшок розширюється. До яскравих, різноколірних, з чіткою формою іграшок додаються прості конструктори, які малюки збирають разом з дорослими, завжди при цьому випробовуючи задоволення і захоплення від того, що з дивних шматочків може вийти чудова, зрозуміла дитині фігура-іграшка. На цьому віковому етапі дитина починає активно включатися в світ реальних життєвих ситуацій, дізнається, що люди зайняті в житті роботою і мають різні професії, стикаються з проблемами і знаходять вихід з конфліктів. Тому найчастіше дитина вибирає сюжети для ролевих ігор з того життя, яке його оточує. Діти грають в "доньки-матери", "в тата і маму", в "крамницю", в "лікаря", "дитячий сад" и.т.п. Іграшки в цьому віці збільшуються в розмірах (велика лялька, великий ведмідь і так далі). Правильною буде придбання обаднання для перукарні, чайних і столових сервізів, приладдя доктора Айболіта, меблів і інших предметів, що відображають різні сторони реальності. Прагнення дитини жити загальним з дорослими життям свідчить про новий етап в розвитку емоцій і соціальної адаптації. Основна вимога – "побутові іграшки" мають бути схожі на "оригінал" і бути досить міцними.


В чотири роки рольова гра стає основним видом діяльності дитини. Ускладнюється зміст гри, багато іграшок стають непотрібними, оскільки дитяча фантазія здатна перетворити конкретні предмети на уявні. Так, олівець може стати чарівною паличкою, зелене листя – грошима, намальовані орнаменти на папері – килимами в ляльковій квартирі. Саме тому в такому віці найбільшу користь дитині принесуть не дорогі і даремні іграшки, а функціональні, нехай навіть зроблені своїми руками.

Десь в п'ять років крупні іграшки поступово перестають займати дитину і переміщаються з ігрової зони на крісла, ліжка, шафи. А ось набори звіряток, солдатиків, лялькових сімей завойовують інтерес і емоції дитини. З'являється велика можливість для програвання різних варіантів з одними і тими ж іграшками; у дітей розвивається фантазія і уява, мислення перестає бути конкретним, а емоційний світ збагачується.


Шестирічній дитині корисно і цікавіше не статичні і конкретні іграшки – вона буде рада незвичайному конструктору, моделям кораблів і літаків, красивим фломастерам і цікавій настільній грі, розбірному роботу-трансформеру, набору для шиття і в'язання. Дітям дуже подобаються іграшки, зроблені власними руками, особливо, якщо вони стають корисними для інших. Діти люблять в цьому віці робити іграшки-подарунки (кухонні прихватки, серветки, прикраси). Радість і гордість викликає в дитині той факт, що він вміє робити добро навколишнім . Тому будь-яке бажання дитини щось змайструвати, зшити, склеїти і комусь подарувати повинно вітатися батьками, якщо вони хочуть розвинути в дитині працьовитість, посидючість і бажання щось в житті давати іншим. Іграшкові магазини йдуть на другий план, а найбільший інтерес у дітей викликають прилавки з канцелярським приладдям, будівельними матеріалами, нитками і гудзиками. Дитина сама готує себе до зміни виду діяльності і шкільного навчання.


Надалі дитина сама зробить "інвентаризацію" своїх іграшок. Ніколи не примушуйте дитини своїми руками викидати зламані або застарілі іграшки! Для нього це символи його розвитку, з кожною пов'язані позитивні емоції і переживання. Це його дитячі спогади, це його друзі. Доречнішим буде відремонтувати їх і віддати іншим дітям, подарувати дитячому саду, дитині, якій не повезло і батьки не купують йому іграшок.
І ще одна порада. Не ходіть з дитиною дуже часто в іграшковий магазин з безліччю спокусливих, але дуже дорогих іграшок. Ці переживання, коли дитина не може отриматфи те, що дуже хочеться, їй зовсім не потрібні. Тільки, коли ви самі готові подарувати дитині радість, ведіть його в магазин і робіть їй свято.

Є приказка не "Можна все життя в іграшки грати". Це правда, але погодьтеся, дорослі, як іноді приємно отримати смішний сувенір від приємної людини! Даріть своїм дітям радість не тільки в дні народження і в Новий рік, але і просто так, від гарного настрою.

Кiлькiсть переглядiв: 893

Коментарi